Odpowiedzi na zaproszenia ślubne (RSVP) – dlaczego są ważne i jak je uzyskać?

Odpowiedzi na zaproszenia ślubne (RSVP) – dlaczego są ważne i jak je uzyskać?

Na zaproszeniach ślubnych standardowo znajdują się najważniejsze informacje, które dotyczą m.in. daty i miejsca ślubu, wszystkie personalia oraz informacyjne formy grzecznościowe. Coraz częściej jednak pojawia się notka, którą nazywa się RSVP. Skrót pochodzi z języka francuskiego – repondez s’il vous plait i oznacza prośbę o odpowiedź przybycia na zaproszenie. Ta krótka informacja zazwyczaj znajduje się na samym dole zaproszenia, zawiera dokładną datę oraz imię i numer telefonu zarówno do narzeczonego, jak i narzeczonej (przyszłej pary młodej). Jest to bardzo przydatne w kwestii organizowania ślubów w dzisiejszym świecie. Wszystko sprowadza się ostatecznie do oszczędności pieniędzy. Wystarczy wyobrazić sobie sytuację w której sala będzie przygotowana na zaplanowaną na początku ilość gości. Siedzenia nie będą zajęte, a za osoby będzie trzeba zapłacić tyle samo. Co więcej – przygotowanie jedzenia, winietek, upominków – to wszystko po dodaniu może generować ogromne koszty. W związku z tym wieloletnią już tradycją stała się właśnie powyżej opisana prośba odpowiedzi. Zazwyczaj termin wyznacza się w taki dzień, jaki rekomenduje menadżer sali weselnej lub restauracji.

Musi on wcześniej rozplanować ułożenie stołów, zamówić potrzebne produkty. Bez podania konkretnej liczby osób mogłoby to być po prostu niemożliwe to zrealizowania. Jak się jednak okazuje, rzeczywistość nie jest kolorowa. Większość gości nie zwraca uwagi na tą informację, a w rezultacie rezygnuje z poinformowania przyszłych młodych o swoich planach. Aby sprawnie uzyskać odpowiedź na wypisaną prośbę, można zastosować się do poniższych wskazówek:

  • Po pierwsze podać dokładną formę przekazania odpowiedzi na zaproszenie. Najbardziej sprawdzone są oczywiście sms’y lub połączenia telefoniczne. Trzeba jednak pamiętać, by wyznaczyć konkretną datę do której czekacie na odpowiedź. Niech te informacje będą czytelne, widoczne i zrozumiałe;
  • Druga sprawa to sprawna organizacja. Należy przygotować sobie niewielki notes, który będzie zawsze w torbie. Odpowiedzi mogą być dostarczane o różnych porach dnia, a nie zawsze będzie to mail, czy sms, który nie zginie. Najciężej jest w przypadku połączeń telefonicznych. W natłoku organizacji wydarzenia, jakim jest wesele, niektóre informacje mogą po prostu umknąć uwadze;
  • Jeśli natomiast goście nie dadzą odpowiedzi w ustalonym terminie – warto się do nich odezwać i delikatnie przypomnieć, bez nacisku i w grzecznościowej formie.

Źródło: https://napamiatke.pl/

https://www.modelarnia24.pl/47-wodorotlenek-glinu
https://mextraschool.pl/156-meble-przedszkolne-tematyczne